SEO en online marketing experts

Er zijn inmiddels talloze mensen op het internet te vinden die zich SEO expert of online marketing expert noemen. Helaas zijn er in mijn ogen veel mensen die zich ten onrechte deze benaming toedienen. De wildgroei aan SEO en online marketing experts is niet meer te stoppen.

De resultaten van marketing en SEO experts

Een online marketing expert geeft doorgaans geen garantie voor extra omzet. Aan de ene kant is dat terecht. Want is bijvoorbeeld een webshop niet optimaal ingericht of worden er producten verkocht waar geen vraag naar is, dan kan een online marketing expert weinig beginnen.

Hetzelfde geldt voor een SEO expert. Een belangrijk element binnen de wereld van SEO is de concurrentie. Concurreer je met bepaalde zoekwoorden tegen sterke concurrentie, dan zal het lastig worden om een goede ranking te realiseren met deze zoekwoorden. Een SEO expert zal bijvoorbeeld niet in staat zijn om zoekwoorden van een kleine website hoger te krijgen dan een Coolblue of Bol.com wanneer deze bedrijven zich ook actief richten op dezelfde zoekwoorden.

Dit alles maakt het lastig om te beoordelen of de expert die jij  hebt ingehuurd nu goed werk levert of niet.

Wat kan je zelf doen op online marketinggebied?

Persoonlijk ben ik van mening dat je heel veel wat SEO en online marketing experts doen ook zelf kunt doen. En soms zelfs nog beter dan de zelfbenoemde expert. Via YouTube maar ook via Google is er ontzettend veel informatie beschikbaar die je verder kan helpen. 

Dan vind ik het persoonlijk verstandig om een aantal personen te volgen die zich hebben bewezen op bijvoorbeeld het gebied van e commerce. Zelf vind ik Jia Ruan een persoon waar je veel van kan leren.

Gratis en betaalde informatie opdoen

Je kan dit enerzijds doen via het aanschaffen van zijn online training gericht op het verkopen via Bol door middel van de Bol masterclass. Maar ook gewoon gratis zijn er webinars en podcasts te vinden die je al veel informatie verschaffen.

Jia Ruan is inmiddels op het gebied van e commerce een autoriteit geworden. Hij is al geïnterviewd door bijvoorbeeld het NRC en BNN. Doordat dit soort kranten en media kanalen hem interviewen geeft wel aan dat het iemand is die weet waar hij  het over heeft.

Daarnaast vind ik dat Jia Ruan dingen niet moeilijker maakt dan strikt noodzakelijk. Integendeel zelfs. Hij houdt het simpel zodat iedereen kan volgen wat hij uitlegt en wat de juiste strategieën zijn. En daar houden wij wel van op X-magazine.

Het starten of uitbreiden van een online business

Iedereen die een online business heeft of van plan is deze te starten kan ik dan ook van harte aanbevelen om eens een uurtje vrij te maken om een gratis webinar van Jia Ruan te volgen. 

Het kost je helemaal niks en ik ben er zeker van dat het je wel het een en ander gaat opleveren.

Daarnaast vind ik het ook gewoon inspirerend om naar te luisteren. Zijn verhaal, van krantenbezorger naar miljonair is iets waar veel ondernemers wat van kunnen leren. 

Daarnaast kom je er ook snel achter dat een belangrijk element om succes te behalen gewoonweg de juiste mindset en doorzettingsvermogen is. Dit mag eigenlijk bij geen enkele ondernemer ontbreken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.